Tuesday, November 9, 2010

kamu tahu?

kamu tahu Maher Zain???

tak tahu?? ttttttiiiiiiippppuuuuuuuuuuuuu :P kamu bukan hari-hari pun wajib dengar even satu lagu maher zain ke? hehehe. kamu ingat saya tak tau yeeee.......


first time saya dengar lagu Maher Zain adalah dlm kereta mak saya. time tu belom kawen lagi ok. pergh advance mak saya nih. tapi masa tu masih belom jatuh cinta lagi. mungkin sbb tengah serabut dgn wedding checklist sebok kesana kemari. (dulu kan wanita bekerjaya. skarang je lady of leisure)


bila datang ke brunei, slalu dengar dekat radio. (ye saya kan suka jalan-jalan). so macam besttnyaaaaa.

selalu kalau lepas dengar dekat radio, sampai rumah mesti cepat2 cari dekat youtube. owh nyaman nyaaaaa....


lepas cakap sama mr hubs, nak beli cd maher zain. dia punya respon "penyanyi melayu mana tu?" cis!

tapi naseb baik cik eita sudi berkongsi mp3 nya. satu album dia send. hahahahahaa. (ok jgn bitau maher zain tau)

tapi time tu cd sold out. pegi miri pun takde. sold out jugak. yg cetak rompak punye ade lah. tapi takmo lah. harus dapatkan original punye okeh. last last jumpe dekat Kuching, haritu time jalan-jalan dengan family. so terus rembat sekeping. sekarang menyesal beli satu je, sbb slalu berebut cd dgn mr hubs.

time maher zain dtg brunei haritu, terus brunei jadi traffic jam. amazed! yelah, brunei mana penah jem. dia cam, jem tu ape? haa centu lah. betapa ramai nya rakyat brunei keluar rumah utk ke konsert maher zain. kalau tak, rakyat brunei lebih suka duduk di rumah. sbb kedai pukul 8 malam dah tutup. so mari buat aktiviti di rumah. yang sudah kawen mesti lah heaven kan. LOL.





maher zain pun manusia biasa juga. macam kita. melakukan kesilapan. menyesal. dan ingin kembali ke pangkal jalan.insyallah suatu hari anti kita jugak seperti itu.

Kata Maher: "Lebih tiga tahun lalu saya seorang yang tidak baik. Saya sangat jauh dengan Allah. Jauhnya saya sehingga saya lupa membaca ayat Al-fatihah. Saya telah melakukan banyak perkara yang tidak baik.

"Saya dibesarkan di Eropah dan bergaul dengan kawan-kawan yang tidak baik. Saya hanya mengikut saja apa-apa bersama kawan-kawan. Sebenarnya pada masa itu saya tahu jiwa saya bukan ke arah itu. Saya rasa janggal dan selalu berhujjah dengan kawan-kawan saya.

"Saya tidak pernah berasa aman membuat apa yang saya buat itu, tapi saya tidak tahu apa yang saya cari sebenarnya. Sehinggalah saya berjumpa dengan seseorang yang membawa saya ke masjid. Barulah saya tahu itulah dia yang saya cari selama ini.

"Saya besyukur kerana Allah masih menerima saya kembali dengan apa yang telah saya lalui. Muzik dan lagu-lagu yang saya hasilkan ini menceritakan apa yang saya mahu luahkan. Saya harap ada orang dapat manfaat daripada pengalaman yang pernah saya lalui."








so sekarang nak mengaku tak suka dengar lagu maher zain? haaaaaaaaaaaaaaaaa

saya rasa kesemua lagu pun adalah faveret saya. penuh makna dengan semangat ketuhanan yang tinggi. alhamdulillah Allah kurniakan bakat kepadanya, dan dia tak sia-sia kan.





tapi paling faveret, bila mr hubs nyanyikan utk saya lagu For The Rest Of My Life untuk saya.

saya cair di situ juga!!
















owhlagi satu, maher zain ni artist yang humble. kalau dekat twitter, dia akan follow balik followers dia. macam nak pengsan bila tengok "Maher Zain is following you on Twitter".








so tell me, what is your favourite number?

7 comments:

Mohd Sukur Ibrahim said...

baru suami ko nyanyi..belum aku yg nyanyi..hehe

@yU said...

saye suke Baraka Allahu Lakuma.

schmellow said...

sukur, jangan la mcm tu. risau aku nnti kene sawan

owh saya suka itu juga. sepppp :D

miszeita said...

I like 'Always Be There' :)

farahayuni said...

mirul bleh nyanyi ek? hahahahhaha

mummy adam said...

mimi!! kak pejot igtkan siapa la yg empunya nick yg comel ni. hehe

wow!mirul nyanyi utk awk? splendid! *haruslah die xnak kalah dgn maher zain kan* :p

schmellow said...

eita: owh i like that too!
ayern: kalau ko dengar, harus ko pengsan 10 kali
kak pejot: haiiiiii