Thursday, October 28, 2010

world coolest intern?

entry ini saya tujukan semua untuk raja-raja twitter, raja-raja facebook dan raja-raja yang suka spend masa dia di internet sepanjang masa! :P

saya memang teruja kalau dapat pegi singapore. bak kata seorang cousin, ini syurga mengalirkan wang! hahaha. memang pun.

ada universal studio di resort world yang baru lagi indah tersergam.
ada marina bay sands. yang ada sky park paling best serta kasino paling besar beserta shopping centre yang duduk situ pagi sampai malam pun tak sedar! owh asyik
ada clarke quay yang super romantic. bole naik boat bawak anda tour satu singapore sambil menghirup udara segar dan menyaksikan merlion mengeluarkan air. :P
owh tidak lupa tempat wajib jika ke singapore. orchard road! ini namanya syurga dunia. hahahaa.
banyaklah tempat2 lain lagi. nak letak semua tempat best2 kat singapore mmg takkan habes entry ni sampai esok.

so saya tujukan kepada readers/bloggers yang belom punyai akaun nuffnang. eh yang takde akaun nuffnag pun takpe, bole sign up. free saje lah. then, bila nuffnag hantar email ni pada saya, saya agak tertarik. tapi memikirkan keadaan saya yang sudah berumah tangga, dan bakal tidak mendapat keizinan dari mr hubs, (dah kawen nak buat ape2 kene minta izin ye anak-anak), so saya rasa saya patut war2kan kepada mereka yang masih single. eh tak single pun boleh la, dengan syarat suami2 semua memberi izin.

bila tengok email ni, mmg best wokay! kerja di kota singa dgn allowance SGD30,000 untuk 6 bulan. tu kalau bahagi 6 bulan, tak ke sebulan SGD5000? woohooooo. convert duet malaysia tak ke dah 5 figure ye tuan-tuan dan puan-puan. pakcik kayoo!!! owh jangan risau tentang job scope, anda bukan disuruh menjadi manager, anda cuma akan dilantik sebagai "intern" sahaja. dimana kalau anda pernah menjadi "intern" pada zaman belajar dulu, anda dikurniakan satu lesen besar untuk membuat salah kan? sbb anda sedang dlm proses "intern". dengan kata lain tgh training. :) uish syoknyeee. dahla bole pegi timba pengalaman di negara org, bayaran pun best. agaknye first payment terus habes pegi shopping. hahahaha. itu obviously kalau saya lah kan. :P

inilah yang dikatakan sebagai "World Coolest Intern" yang dicari oleh Standard Chartered Bank.



jika anda terpilih, anda akan mengikuti satu tempoh latihan yang sungguh impressive dimana anda akan terus dibawa ke dunia realiti. tak main lah tipu-tipu punya ok. lagi best, "internship" kalini dipilih dari serata dunia. wow. mana tau anda bakal dapat kekasih bermata biru. aww!!

so mcmmana nak apply? senang saja dong. tulis satu entry berkenaan dengan,

"kenapa anda lah org paling cool untuk jadi World Coolest Intern dengan Standard Chartered Bank untuk 6 bulan dengan bayaran SGD30,000!"

jangan lupa tulis tajuk entry wajib berbunyi World Colest Intern.

kalau nak lebih menarik entry anda itu, letak lah gambar ke video ke atau ape2 je yang boleh buat para juri memilih anda ke peringkat akhir. tapi kalau anda tak terpilih ke peringkat akhir pun, 10 entri terbaik akan menerima RM200 cash prize.

cepatlah berdaftar dgn nuffnang sbb borang penyertaan ada disana. contest ini akan berakhir pada 31 Oktober 2010. masih ada masa lagi ni. cepattttt!!!


untuk info lebih lanjut , sila klik di sini

2 comments:

lourvetravel said...

bestnye!
I nak pegi Spore jgk teringin nak pegi Universal Studio tu..
best kan babe?

schmellow said...

eira, ni bukan pegi singapore jalan2 ni. ahhahaha