Monday, April 26, 2010

of wedding dress fitting session

helloowww meelloowwww.....

why do we have to have fitting session?
the answer is: to avoid any kind of action that can make you regret for the rest of your life. hahahahaha

so my wedding dress fitting session was a nightmare!

my wedding dress designer is someone that is responsible for my nikah outfit, my baju hantaran and of course my wedding reception dress. she is someone used to work with RR for such a long time and now working on her own. and why did i choose her is because i have seen the outcome hasil sentuhan of this young designer. she is just a low profile and very very nice person plus very helpful in giving ideas.

selepas kejadian mengelat beberapa kali berlaku, maka saya sudah kehabisan idea untuk mereka ape lagi alasan untuk tidak fitting baju. mengenangkan tarikh kawen yg sudah dekat saya terpaksa mengaku kalah dan bersetuju untuk fitting baju. hahaha. so this is my baju yg akan jadi one of my hantaran. slalu org kasik kain kan. so this time kain tu kite jahit terus ye puan puan dan tuan tuan. supaya senang lepas kawen bole pakai terus. tayah nak pening2 baru nak pegi jahit ke ape. hahahahaa. so skarang dah bole tengok yea takde surprise2 okeh.
i put on this one and alhamdulillah not that bad. bole masuk.hihihihiii.. i chose the design since i love the chiffon on the upper part. kalau tengok dekat2 sgt cantik. bahagian bawah tu tak siap lagi sbb dia akan buat finishing once get my final measurement for all the baju.


ohh saya suka. nanti saya bole pakai lawa2 pegi dinner ke wedding ke.

mane la tak berdebarnya cik cik sekalian. i've actually gained 8kgs!! its such a big ugly figure for me. it ain't that easy to shed that 8kgs off! so now its time to put on my nikah outfit. and it was SENDAT! oopsssssssssssssssssssss......hancur luluh hati sbb rase mcm dah jogging byk kilometer dah. rupe-rupenye baru turun sekilo. huhuhuhuhuuuu.. ni lemak mmg degil takmo cair niii....

terus cik designer berkata: oklah tayah try yang sanding punye. dah tau dah. wawawawawawawawwawaaaaaaaaa....
kecik hati den!


so ni tak dapekla nak kasik tengok satu baaju atas smpai ke bawah. so ini ialah preview baju nikah. seriously tersangatlah cantik. lain dari yang lain kan. yela dah kata nak khatam quran nanti lepas akad nikah. so kene la pakai sopan2 tutup aurat.sehsuaiii gitu :P
nak amek gambo satu badan cam tak sanggup. so kite tangkap gambo lengan baju je k?

setelah itu, cik designer telah memberi kata dua. sbb final fitting saya akan dibuat hujung bulan 5. langsung dia tak keluarkan baju sanding saya itu. huhuhuhuuuu..untuk memastikan saya selesa dan cantik memakai baju-baju ini, beliau telah memberi beberapa talian hayat buat saya iaitu:

a) besarkan baju
b) extreme diet at least turun 5 kg pun jadikla before wedding

hahhahaaa. nak je saya tambah lagi satu, postponed wedding ke. takpun pilih baju lain yg dah sedia ada ke. ahhahahaa. ade yang nak makan pelempang kan. so agak2 which one is my decision? hahahaa. kalau nak pilih A) alahaiiii, buruk nye nanti gambar saya. org lain sume kawen slimmmm je. tibe2 dapat saya jadi pengantin "sehat". tp tu la takkan saya nak pilih B) pulak kan. dah la saya susah nak turun berat badan. jogging mcm nak rak pun turun 1kg je. haihhhh. sempat ke saya nak diet.

saiko pulak saya. hahahhaaa

so syg pun try la google. how to loose weight within a month. hhahahaa. then macam-macam la saya jumpe.aerobic, dance class, extreme diet,cardio workout, belly dancing, fat burner exercise and etc. tak kalah jugak ubat2 kurus sume tu. setelah study sume tu, saya tertarik dengan yg ini. dia ckp kite at least perlu 1200 calories. so takdela kate diet tu jgn makan langsung. kang mati kebuluran tak sempat naik pelamin karang. :P

maka, resolusi saya untuk sebulan yang terakhir ini ialah untuk membuat satu healt/diet journal. ni utk monitor apa saya makan (oily/fat/carbohydrates/protein/vege in grams)and apa saya buat utk burn calories in a day! then brape total calories yg saya dah burn in a day jugak! semangat ni saya. tapilepas kawen jgn haraplah aku nak buat mende ni. ahhahahahaa
so jom kawan2. kite diet sama2 k.i need your support too. ni kalau kite diet kawan2 tak diet tak ke susah. hahahahhaaa

then saya nak share satu mende. saya jumpe benda2 ni dekat seven eleven. memandangkan saya peminat setia BIKA, terus saya borong. ahahhahaaa. takpe2 saya dah check calories & fat dia, tak tinggi sgt. LOL


oklah. sampai sini dahulu. selamat maju jaya

6 comments:

~ Lady D ~ said...

oit cik mimie. mula2 semangat diet. tp tup2 dah borong segala bagai fud.aiya.. =p

miszeita said...

all the best mimi! u can do it bb! :D

schmellow said...

dzulie: ahahahaaa sangat diet okay. takpe2 yg tu first and last borong centu.

eita: yeahyeahhh i know we can do it!

~ Lady D ~ said...

mie, i link u kt my blog ye. btw slamat berdiet! good luck!

haney said...

mey!selamat maju jaya!

-aney

kHeRoNe NiEySa said...

i bliv in u!!!usahe tangge kejayaan!!!chaiyok!!!