Friday, April 9, 2010

hari ini dalam sejarah

hari ini ada bad news and good news. normally org akan start with bad news and end with good news kan. but today i wanna make it differently. haha

so the good news:

1) i lost 1 kg.

yes! walaupun hanya 1 kg, but it means a lot to me. saya berterima kaseh kepada mereka yg sudi menemankan saya jogging. contohnya mereka die bawah ini. yg sebenarnya ada udang disebalik mee menemaniku jogging. balik, kene pau beli mcd. buktinya, sila rujuk french fries yg sedang dikunyah. tak pasal2 kalori yg terbakar kini menjadi tepu semula. hahahahaaa...




namun saya berterima kasih pada skipping rope saya yg banyak membantu. setiap hari saya gunakannya. :)


2) harini saya telah berjaya khatam al-quran.

saya struggle mengadap ustazah yg saya belajar ini setiap pagi jam 6.45pg kecuali hari minggu. walaupun saya pernah khatam beberapa kali, tp demi dunia baru iaitu alam perkahwinan yg bakal saya tempuhi, saya sanggup pegi mengaji lagi skali. walaupun bersengkang mata pagi2 dah bangun mcm budak skolah, tp takpe. saya sanggup. saya kan nak jadi isteri solehahhh.. cewaaaahhhhh..muntah hijau kejap... tp alhamdulillah. akhirnya saya berjaya tamatkan dengan kata lain mengkhatam al-quran. saya berjanji nak beli baju baru untuk ustazah saya untuk khatam perdana di masjid besi 18 april ni sebagai hadiah. so saya akan ada 2 kali khatam la kan. satu lagi pada hari akad nikah saya. yang mana after akad nikah, insyaallah kami akan dikhatamkan bersama sebagai suami isteri yang sah. insyaallah. (pssstttttttttttt....en bakal suami: sila habiskan quran anada ye)

3) favour's for bridal shower is ready!



saya dah siap buat sket2 favours for tomorrow's event.dan saya suke sgt sbb sume cute2. tak dela byk. sekadar untuk tetamu yg memeriahkan majlis saje. nak letak gambar pun. saya rasa kurang sesuai sbb belom lg berlangsung event itu. tp saya janji saya akan letak nnti k.


4) saya kembali berfashionista.

saya beli baju baru tadi. kalini saya memberanikan beli legging. hahahahaaa. tu mende yg paling saya tak konfiden sebenarnye nak pakai. tp saya beli jugak sbb mcm best je legging tu. esok nak pakai. agak2 tak lepas oleh lembaga penapisa dirumah, terpaksala saya buat legging tu jadi seluar tido saje. hihihihiiii.. saya tak kesah. saya faham.



ok dah.. ok skarang bad news pulak:

1) lampu kete saya padam sebelah

aah. lampu kete saya padam sebelah. buruk betul. walaupun satu je lampu pun dah cukup terang tp saya masih rasa merbahaya kalau saya drive pada waktu hujan ataupun pada waktu malam. so saya tak berani. saya kene tunggu isnin baru boleh pegi kedai. then baru buat order. brape la pulak kalini duet saya melayang. lampu mini cooper tu bukan mcm harga lampu kancil. wuwuwuwuwuwuuwwwwuuuuuuuuuuuuuu


2) muka saya naik jerawat banyak

saya sedang berada pada penghujung kitaran menstruasi dimana saya boleh period bila-bila masa saja. tp masalahnya esok saya ada trial make up. muka saya sangat alah pada foundation sebenarnya. saya tidak sanggup membayangkan keadaan muka setelah menggunakan foundation oleh jurumekap. pasti lebih dahsyat. nak period summore. :(


3) saya tatau ke bijou, mont kiara!

hahahaaa. saya belom google lagi macammana nak ke bijou. alahaiiii. kan bes kalau saya ada org hantar dan amek. saya paling malas nak drive ke tempat yg saya kurang familiar. tp tak mengapalah. saya rasa most of us pun ade yg belom pernah sampai ke situ. so sepatutnya tajuk ini takde disini!


4) saya masih belom ada idea untuk pelamin saya nanti.

sengal atau tidak, saya akan design sendiri pelamin saya. hahahhahahaaaa. disaster! tp tak mengapa. saya nak yg simple2 saja. saya bukan org seni.saya org akaun. yang saya tahu pembantu saya akan tolong saya keluarkan idea2 yg bernas. hahahaaaa.tak kesahla. sbb yg pasti saya nak design sendiri. dan yg lebih pasti saya tidak perlu pelamin yg meletops. sbb saya hanya buat satu majlis ringkas dan tertutup. maybe saya boleh namakan konsep saya sebagai minimalist! mane tak minimum, doorgift pun saya blom ada lagi. hahahhahahaaa. saiko betullah. betul ke nak kawen ni? saya pulak yg confuse. LOL



oklah. saya mahu google jalan ke tempat yg mahu dituju esok!



sekian terima kasih.

No comments: