Friday, October 5, 2012

Ammar 1st Bday Bash!!

this is a very long due entry. hehe.

we organized Ammar Hafiy 1st Birthday Bash on 15/9/2012 at Restoren Istana Bambu. It was so nice and a great one. Venue was booked for 100pax and food were prepared by them.

so ape yg kitorang buat? okla mostly my girlfriends yg lebih bertungkus lumus.hehehehe. ye ke? mestilaaaaaaaa. so there are few important notes that need to be taken seriously if you are organizing any event. 


1. meeting- penting untuk pembahagian tugas mengikut kerelaan masing-masing. unless you pay for it. :P
2. location- kene book awal2 sbb mostly pun nk buat weekends/time cuti kan.
3.date- kene come out with specific date at least 3 months before so that our invitees boleh arrange their time/ schedule.
4. food- catering ke masak sendiri, pls arrange betul2. biar food lebih dari tak cukup.
5.deco- ni penting untuk majlis yg bertema-tema bagai. saya panjangkan ucapan  terima kasih untuk Eita dan KB utk part ini. colorful ok bday ammar.:)
6. banner- toksah go for murah tapi mak aii susahnye nak contact. siap ke tidak banner ni nanti? ini atas dasar pengalaman sendiri ye.
7. tshirt- haa ni pun sama jugak. kalau ada tempahan khas dari obersea, sila adakan backup plan in case baju tu tak sampai pada hari kejadian. contohnya: baju ammar hafiy.last2 pegi mothercare je beli.
8.photobooth- harus lah menarik. yang ini opkos la hasil kerjasama aida and eita. Props dia mmg the best!! sape2 nak amek tempahan boleh la contact mereka ya. hehe
9. candy buffet- yg ni yg bertungkuslumus tidak lain dan tidak bukan tokeynya ialah nisa. mmg terbaikla all the colorful tagging. terima kasih utk aisyah yg pinjamkan balang2 mahal lagi cantik.tak mampu mak nak beli nyahhhhh.
10.doorgift- the cost!! this time it is SUPER CHEAP. paperbags was ordered from zfcraft with design. bila diipost sampai ke rumah, wahhhh siap beriben lagi kauuu. kelass jahhh!!
11. guestbook- terima kasih sekali lagi untuk eita kerana sudi sponsor guestbook. nnti ammar besar akan kuceritakan padanya nilah unti yg kretip2 buat mcm2 utk deco bday ammar tuu.
12. table deco- terima kasih tak terhingga untuk dyna kerana sudi pinjamkan balang2 pat segi semasa perkahwinannya. terus cantik table2 tetamu ku.
13. photographer- actually takde plan untuk yang ini. sbb takde budget. tp memandangkan kononnya nk professional photog kan, so naseb baik ade si pesot, husband farah yg tgh pregnant tu. mekaseh banyak yee .:)
14.balloons- penting utk naikkan rasa kemeriahan. tp bila pk2 balik ballon tu boleh tampal2 so next time tayah beli belon helium lah, membazir pulak. sbb last2 takde sape bwk ballon sbb kete tak muat. >.<
15. entertainment- tak kesah la games ke ape kan. kalini kita ade facepainting. tp nampaknya sambutan kurang memberangsangkan. mungkin kanak-kanak tak ramai. last2 ade org get self facepainted. ahaks!!
16. TIMING- kalau boleh next time yg mana ahli jawatankuasa tu sila lah awal sedikit especially yg ada incharge for the setting up. sbb in my case, guest sampai ketika set up tgh berjalan, so guest mcm segan2 sbb semua tak siap lagi. so not nice lah sebenarnye kan.nampak kelam kabut. if we were the guest pun mesti rasa mcm nak g tolong siapkan. LOL!! 


afterall, the bday bash went on very well. semua org cukup makan, alhamdulillah. gambar pun banyak yg ceria-ceria. except for gambar tiup cake tangan ammar asek garu kepala je. adoiiii. mommy tak sempat train ammar blow candle haritu. sobssosbbssobbsss


disini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan terima kasih kepada semua kawan-kawan girlfriends saya  yg telah bertungkus lumus menjayakan majlis ini. frankly speaking, without you guys, the event wont survived!! tidak lupa kepada semua ahli keluarga dan kawan-kawan yg sudi datang memeriahkan majlis. kepada para sponsor, terima kasih tidak terhingga hanya Allah sahaja dapat membalasnya.


kat sini ada gambar sikit. tak banyak. sbb ni apdet blog kat opis. hohohohohooo kantoiiiiiiiiiiii. sorry boss. saya janji lepas ni saya apdet dari rumah je. ecececececeee. 

so enjoy people. 





















No comments: